UnicornLand

Alla inlägg under maj 2014

Av Emilie & Hanna - 30 maj 2014 18:46

 

 

     

Dessa saker och postern fick jag av min syster.

Väskan som ni ser här över har hon designat själv och jag tänker ha den som gympa påse, hehe.

Bilderna är spegelvända så ni ser det på fel håll.


 

Av Emilie & Hanna - 30 maj 2014 18:26

 

 

 Var nyligen hemma hos min syster och klippte håret samt färgade det lite rött.

Blev super nöjd och det roliga var att min syster tidigare var hos en frisör och klippte sig och ville ha såhär men det blev inte så, och nu när hon klippte mig så blev det så hon ville ha det. 

Det var lite kul att reta henne för det, hehe.

Spelade World of Warcraft  en stund och fick fler Blood on the dance floor saker, visar i ett annat inlägg.

Och jag fick också reda på att jag ska få följa med min storebror, min syster och min systers kille till Göteborg.

Men för vadå? Jo, jag ska på konsert! Haha, nej inte Botdf, utan Hollywood Undead!

Hela dagen idag har varit rolig och jag är super glad!


 

Av Emilie & Hanna - 29 maj 2014 19:44

Jag vet att detta inlägget inte kommer ändra något men jag vill ändå säga vad jag tycker om folk på Facebook som flera gånger lägger upp en selfie på sig själv och skriver "Gilla så taggar jag dig om du är..." det kan vara fin, snygg, söt och så vidare. Och det jag mest blir upprörd över är att folk behandlas på fel sätt. Förstår ni vad jag menar?

Inte? Då ska jag berätta för er.


Det är nämligen så att det då finns folk på Facebook oftast 12 - 15 års åldern som lägger upp selfies på sig själv med en text som är så patetiskt! Om det t.ex är någon populär tjej/kille i skolan du går på som lagt upp en sådan bild på Facebook och du gillar den men får ingen taggning eftersom du inte är "snygg" eller vad personen har angett. Hur kul är det att se alla andra bli taggade på den bilden bara för att dom är "snygga". Alla är lika mycket världa oavsett utseende!

Ingen ska betygsättas som ful eller "icke-snygg". Det är bara fel och så ska det inte vara.


Jag vill att detta ska försvinna från alla olika sidor, personer som skriver detta gör det bara för att få likes och uppmärksamhet, men det leder inte till något bra. Om de tror de har de bara fel eftersom det alltid blir någon över åt sidan som inte alls har lika mycket betydelse som de andra. Jag finner mig inga skillander på de som lägger upp det och på de som gillar det. Så du som läser detta, gör inte såhär och ser du andra som gör det, dela med dig av vad det leder till!


Folk som inte blir taggade kan känna sig kränkta eller helt enkelt värdelösa, och ja det finns folk som mår dåligt över det.


Så vad tycker ni om detta? Är detta okej eller ska det försvinna? Lämna gärna feedback och låt mig höra era förslag!

Tack.


 

 


Av Emilie & Hanna - 29 maj 2014 15:13

Hej nu har vi fått besök av våra grannars katt Wille!!Han besöker oss hela tiden när Dom inte är hemma och han har kommit in i vårt hus mer än 5 gånger nu i sommar bara för att vi lämnar backdörren öppen för att vädra huset lite.och då kommer han in och går upp på våran övervåning och låter.en gång satt jag på mitt rum och kollade på film tror jag och då hörde jag mjau och min dörr var lite stängd och då såg jag en kattsvans och jag bara:Nej Wille du får inte vara inne!! Och var tvungen och jaga ut han och gosa med han ute i stället

 
 

Av Emilie & Hanna - 29 maj 2014 13:42

Hej igen,jag tänkte visa mina nagellack och det märket jag älskar mest är märket Depend och det är dom nagellacken jag använder mest av alla och lite då och då använder jag ett annat märke men som sagt jag använder Depend mest. :)

 

 

Av Emilie & Hanna - 29 maj 2014 13:12

 

Dessa är mina 3 favoriter och de är oftast dessa saker jag använder mig utav ifall jag skulle sminka mig på en vardag förutom det svarta läppstiftet. Sammanlagt kostar det  lite under 100 kr.


Eyeliner - Kubiss

Mascara - LUMENE

Läppstift -  GALLERY colours

 

Av Emilie & Hanna - 29 maj 2014 12:41

Hej jag var på stan i går+lager 157.som ni ser köpte jag en skit snygg klänning på lager 157 den är vit med typ pärlor på toppen av klänningen.och sedan var jag på Gina sedan H&M och sist kicks.på kicks köpte jag ett baby lips och på H&M köpte jag den tröjan som var på bilden+en vit av samma tröja som jag har på mig.oj glömde Lindex och där köpte jag en top/bh.och på Gina köpte jag dom tightsen som är på bilden dom nästan till knäna och dom fanns i samma model men utan spets men jag tycker att dom med spets var snyggast

 

 

Om bloggen

 

Välkommen till vår blogg!

Vi som bloggar här heter Hanna och Emilie och vi är två bästavänner som ofta umgås på fritiden. I denna bloggen får ni följa vår vardag.


Vill du veta mer om oss?

Om Emilie

Om Hanna

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv






Ovido - Quiz & Flashcards